12.16.2008

50 yaş sorusu ve Murathan Mungan


Kadınları hemcinslerinden daha iyi tasvir edebilen ve bence duygularını en anlamlı ve anlaşılır ifade edebilen şair yazarlardan olan Murathan Mungan 50 yaşını devirince ,bu yaşa kadar neler öğrendiniz diye sormuşlar.Çok hoşuma gitti cevabı..

"Sabrı öğrendim en başta. Sınırlarımı,affetmeyi, öfkemi denetlemeyi , yetinmeyi, gerektiğinde vazgeçmeyi, hayatın vermediklerinin hesabını insanlardan sormamayı, dostluklarımı yıpratmadan eskitmeyi , vahşi bir hayvanı evcilleştirir gibi sanatçı doğamı besleyen narsizmi dizginlemeyi, olaylara yaklaşmada hassas terazi kullanmayı, ince ayar yapmayı, normal biri olmaya çalışmadan makul olmayı, her durumda kendi gücüne yaşlanmayı öğrendim. İlk yillarda bir yazımın altında yer alan adım ve soyadım benim için herşey demekken, giderek yazının kendisi en değerli şey haline geldi. Yüklerimden kurtuldum. Ödülden, övgüden, şöhretten, herşeyden. Bu yıllarla kazanılır. Doygunluk ve erkinleşmeyle kazanılır. Ve hep son sözü söyleyen olmak isterken, son sözü, hep hayatın söyledigini ögrendim..” M.Mungan

Hiç yorum yok: